søndag 2. juni 2013

Trening

...blir gøyere med riktig utstyr..




// Sko G-max // Pulsklokke Lefdal // Topp og shorts Ellos // Sekk og drikkebelte Salomon // Tights X-life //



For å holde motivasjonen til treningen oppe er det viktig med litt nytt treningstøy i ny og ne.
Godt utstyr og ikke minst riktig utstyr gjør treningen mye kjekkere. Bevissthet rundt treningsutstyr og hva du trives med kan gjøre det tunge steget mot en treningsøkt litt lettere.

Gode joggesko er alfa omega for min del pga de dårlige knærne mine. Jeg har normal fot og bruker derfor en nøytral joggesko. Jeg sverger helst til Nike og Asics. Nimbusskoen fra Asics har utrolig god demping og jeg tror det må bli mitt neste joggeskokjøp. Bursdag om et par mnd sa du?

Når det gjelder treningsklær må jeg ha klær som puster og transporterer svette godt. Det værste jeg vet er glatte, tette topper som klistrer seg til huden. Det blir bare tungt og ubehagelig.

Liten tursekk og drikkebelte til fjellturene. Sistnevnte er genialt til løpeturen i marka også. Løp i terreng/på tursti sier jeg bare, ikke asfalt. Du kan ha så gode sko du vil, men belastningsskader unngår du ikke over tid uansett.

Pulsklokke står øverst på ønskelisten nå. En perfekt måte å kontrollere treningen på.

Er du opptatt av trening og treningsutstyr?
Del gjerne tips til sko, klær og utstyr du er fornøyd med :)

2 kommentarer:

Toril sa...

Helt enig i at det gir motivasjon å ha nytt og ikke minst riktig treningstøy!

Bildet mitt var forresten fra Blåfjell ja.. Not bad! ;) Rekker av og til en tur dit før jeg skal hente i barnehagen viss jeg slutter litt tidlig på jobb. Herlig!!

Håper du har det bra :)
Nyt søndagen!

Har en drøm... sa...

Oy yes, viktig med litt skikkelig og FINT utstyr:)) Jeg er ingen treniggsdame, desverre... skulle gjerne vært det:)
Kanskje jeg skulle kjøpt meg noe fresht treningstøy - hjelper det altså?

Ha en fin fin kveld:)