tirsdag 14. mai 2013

Små hverdagsgleder

...kan være å gjøre litt mer ut av middagen enn normalt...


Jeg er ikke den som diller og daller med borddekkingen sånn til hverdags altså. Det synes jeg er kjekkest å gjøre til de større eventer, men inni mellom er det gøy å gjøre noe ekstra ut av hverdagsmiddagen også.
Selv om vi bare er to rundt bordet :)


På menyen idag stod det vi i barnehagen kaller for "skattekiste". Dette er en av mine favoritter når det kommer til fiskeretter. Man får i seg fisk - som smaker godt - i tillegg til masse masse grønnsaker.

I skattekista idag hadde jeg;
Laks i biter, masse gulrøtter, paprika, mais, tomat og rødløk toppet med tacosaus.
Jeg anbefaler også epler skjært i terninger, men det glemte jeg idag. Det gir en kjempegod søtlig smak. Til vanlig bruker jeg også brokkoli. Det er egentlig bare å prøve seg frem med de grønnsakene en liker.
Serveres med rømme og godt brød.


Retten pakkes i folie og stekes til den er ferdig (eller grilles over bålet som vi gjør det i barnehagen).
Det går sikkert fint å ha den rett i ei ildfast form, men jeg gjør det for å slippe fiskelukt i ovnen. Anbefaler også å ha i noen smørklatter så ikke retten setter seg fast.

Dagens sunne og gode middagstips fra meg.
Og så er det jo en ovnsrett og da får man god tid til borddekkingen. God middag! :)

4 kommentarer:

Blåbærtua sa...

Det hørtes veldig godt ut og sunnt er det og:)fine bilder hos deg!fint navn på retten,med slike navn Høyres det kjekkere ut å spise og:)
Ønsker deg ein fin dag!
Klem fra Lillian

Flisan sa...

hørtes veldig godt ut !
Du tar så fine bilder, jeg bare nyter de :-)
ha en fin dag !

Susanne /Hus på Rophus sa...

Sånne fiskepakker er så godt :-)
Herlige bilder!
Litt kos å pynte litt selv om det er hverdag og ingen på besøk :-)
Ha en fin kveld!
Klem

Livets små øyeblikk sa...

Skattekister er supersmart, maten blir mye bedre og så blir det så mye mindre oppvask av det også;)
Synes din "oppskrift" hørtes veldig god ut - det skal jeg jammen prøve meg på en dag!

Ha en strålende fin dag i morgen, vi skal i Gavla og her er det mye spenning i huset i kveld;)
God klem til deg
Hanne:)