lørdag 18. mai 2013

Nasjonaldagen

...over for denne gang og nye minner skapt...



Bordet dekket i rødt, hvitt og blått.
Lefseruller med kremost (pepper), spekeskinke og rødløk.


Ovnsstekte poteter, div spekemat og karbonadesmørbrød.
I tillegg ble det servert rømmegrøt - så her var det litt for enhver smak.


Cupcakes i fine former fra Festfabrikken.
Ferdigblanding fra Toro bare tilsatt sjokoladebiter. Frosting fra Møllerens.
Kan man ikke bake, så kan man ikke bake. Godt var det.


Deilig Pavlova som sikkert er et must på ethvert 17.maibord.
Vi pynta med blåbær, bringebær, jordbær og kiwi. Fantastisk godt!
Kakebordet bestod også av gelè og marsipankake. Det ble nok foråsidetsånn :)

Dagen ble feiret hos mine foreldre og var helt fantastisk - med sol og skyhøye temperaturer.
Mormor og morfar var begge opplagt og fikk være sammen med oss. Det er ikke lenger en selvfølge.
Vi kosa oss masse og nye minner ble foreviget.

Håper dere alle har hatt en fin dag
- og husk, et ekstra kilo eller to idag gjør ikke no`! :)

Kjære tante, du var med oss hele veien.

6 kommentarer:

Blåbærtua sa...

Her var det masse godt du,herlig dag å feire og kjekkt med masse god mat:)
Ønsker deg ei fin pinsehelg!
God klem fra Lillian

Toril sa...

Hehe.. likte setningen om kiloene ;) Føler nemlig at vekten går feil vei nå før sommeren...:) Ser ut som om dere koooste dere! Bra!

God pinsehelg, kjære deg!

Livets små øyeblikk sa...

For et lekkert bord, både med pynt og kaker:) Pavlovaen var på plass hos oss også, tenkte på om jeg skulle bake muffins også men det ble ikke tid til. Tror jeg skal bruke din meny neste år, jeg gjør det alltid så vanskelig for meg selv og serverer varm mat...

Håper helga di blir fin, vi skal ha oss en Moa-tur om lit (hvis jeg får på meg sko, hjelper lite med gnagsårplaster om de ikke sitter der skoen gnager;)
God klem
Hanne:)

Inspirasjon fra Elin sa...

Blir sulten av å lese og se på disse bildene.. Så flott maten så ut, smakte sikkert himmelsk også..
Pavlova var også på vårt 17mai bord, med akkurat de samme bærene. :)
Ønsker deg en fin dag

Har en drøm... sa...

Så flott dekket, og så mye godt på bordet!! Herlig:)

Her ble det og en strålende dag, med nye minner ♥

Ha en fortsatt fin pinse:)

Fabelaktig sa...

Akk såå mye godt og for noen lekre bilder!

Smil og klem
-Maia