torsdag 27. desember 2012

Kjøkkenet

...har jeg glemt å vise flere bilder av...


Og nå som det er rent og pent passet det å knipse noen bilder.
Dårlige lysforhold og bruk av blitz er ikke noe for meg. Er ikke så kamerakyndig, men men :)


Kjøkkenet som stod her når vi kjøpte var av eik og hadde ei grusom benkeplate.
Det var halvparten så lite, men med overskap rundet hele.

Rommet er langt og smalt, og med alle overskapene synes jeg det ble altfor tungt. Nå har vi kjøkken langs hele langveggen, med masse skuffer og tre høyskap i enden. Der har vi innebygd stekeovn, kjøleskap og fryser, i tillegg til et matskap med hyller. Dette gir masse benkeplass og masse luft - deilig! :)

Manokjøkken fra Kvik

Vi skal bytte lister og må fikse på ventilatoren før kjøkkenet er helt ferdig og vi kan si oss fornøyd, men det orker vi ikke helt enda. Nå nyter vi bare matlagingen og tar småtjafset etter hvert ;)

Håper dere nyter romjula og hadde en fin julaften.
Jeg koooser meg! :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vil bare si: Utrolig flott! (og så er jeg litt misunnelig...) :)

Blåbærtua sa...

Så utrulig flott kjøkken,reint og delikat og sikkert ein fryd å lage mat der:)alltid litt som gjenstår men det ser ikkje me:)
Ønsker deg ei forsatt fin romjul!
Klem fra Lillian

Inspirasjon fra Elin sa...

Flott kjøkken med god plass.. Kan nok være enig at det blir litt tungt med overskap på et smalt kjøkken ja. God løsning dere har valgt.

TorilFN sa...

Kjøkken etter min smak!
Enkelt og praktisk! :)
Håper du har gode dager i jula.
Klemmer fra meg :)

Kristine - Et Nytt Kapittel sa...

Så fint kjøkken dere har!
Litt samme løsning som hos oss ;) vi valgte også høyskap istedenfor overskap, blir mye mer luft og lys av det!

Også var det printet ditt på veggen veldig kult!

Håper du har en fin juletid sammen med dine, og tusen takk for koselige kommentarer hos meg!

klem Kristine

Livets små øyeblikk sa...

Et kjøkken etter min smak, rene linjer og enkelt - lekkert:)
Sliter litt med bildene etter mørkets frembrudd jeg også, men med ekstern blitz så har jeg litt mer kontroll.
Kan anbefales!
Men kyndig synes jeg du er, bildene dine er veldig fine:)

Ha ei fortsatt god romjul,
god klem:)

Livets små øyeblikk sa...

Svarte deg inne på bloggen min men legger igjen en kopi av svaret her også slik at jeg vet at du har fått svaret:)

Jeg skal ikke påberope meg å ha så mye kunnskap om blitz, men med det bruket du (og jeg også for den del) har av kamera så vil jeg ikke tro at det skulle være nødvendig å bruke så forferdelig mye penger. Jeg har også Nikon og gikk for det enkleste og kjøpte en Speedlight SB-600 for noen år siden. Grunnen til at jeg ikke gikk for SB-400 er at den er litt svak og har litt kort rekkevidde så du får ikke samme justeringsmulighetene på blitzen. Men det er en personlig vurdering og det betyr jo ikke at det har noe å si for deg. Jeg har funnet mange gode råd inne på foto.no, så du kan jo gå inn og søke der om du vil sjekke ut mer. Lykke til:)

Susanne /Hus på Rophus sa...

Kjempefint kjøkken syns jeg :-)
Liker godt svart/hvitt.
Her nyter vi de siste romjulsdagene med masse kos og god mat :-)

sivknivklestativ sa...

Lekkert kjøkken :D Det ble kjempe flott.

Karoline sa...

Så flott kjøkken dere har fått:-) Gleder meg til å se live en gang (og resten av "huset"), er på tide at jeg får tatt meg en titt innom når jeg er på Sunnmøre.

Godt nyttår til dere begge!

Klem fra Karoline