mandag 31. desember 2012

Happy New Year

...med en to-dagers nyttårs-header...


Jeg bruker gratisprogrammet PhotoScape til å redigere bilder og lage headere.
Jeg kjenner ikke til noe annet og synes programmet funker veldig bra til mitt bruk. For å lage rakettene i denne headeren satte jeg bare sammen ulike effekter som du finner i PhotoScape.


Juletrekula på headeren som jeg har hatt nå i jula lagde jeg slik;
tegnet en sirkel i ønsket farge og størrelse, tegnet på en liten strek til feste av "tråden", tegnet så tråden som kula henger i og helt til slutt satt jeg på en blingbling-effekt som skulle gjøre kula mer levende.
Både skrifttyper, bilder og effekter finner du under "objekt" i redigeringsdelen i PhotoScape.

Gøy å tusle med, synes jeg.
Men headeren for 2013 blir nok veldig enkel - sånn som jeg liker det!
Hvilket redigeringsprogram bruker du?

RIKTIG GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!! :)

7 kommentarer:

Blåbærtua sa...

Fant ut at eg må skifte header nå når 2013 begynner,eg bruker potoscape og pinkmonkey og er storfornøyd med dei begge to,gøy å prøve på ulike effekter og sånt:)
Nå begynner rakettstormen så godt nytt år til deg!
Klem fra Lillian

Frk Elton sa...

Takk, nå fikk jeg lyst til å lage ny header ;)
Ønsker deg er riktig godt nyttår :) gleder meg til å følge deg videre i 2013
Klem

Signe sa...

Fint! Og forandring fryder!
Skal jammen se om ikke jeg får tid til en liten bloggmakeover snart også :)

Ønsker deg hell og lykke i året som kommer,
Signe

Li/Småtingene sa...

Kjempefin nyttårsheader!

Jeg bruker PicMonkey, kan ikke bruke Photoscape med Mac (tror jeg?). Men PicMonkey funker bra det!

Mange fine bilder i årskavalkaden din! Ønsker deg et supert 2013, og håper på mange flere inspirerende bilder!

:-)

Har en drøm... sa...

Godt nytt år!!
Så fine headere du har laget deg:)
Her brukes kun PicMonkey, kan ingen andre...
Er begrenset hva man kan gjøre der da, men holder for meg:)

Ha en fin fin kveld ♥

Hiltonfruen sa...

Så fin header, enkel og ren- liker!
Takk for året som har gått, gleder meg til å følge deg i 2013:-)
Klem Monica.

Anette sa...

Jeg bruker Picasa! Men nå tror jeg jammen jeg må prøve Photoscape og PicMonkey også! Kjempe fine headere! GODT NYTT ÅR :)