søndag 30. desember 2012

Deler noen

...glimt av året 2012...

 Året 2012 var året da jeg forlot 20-årene og gikk inn i de voksnes rekker.
Det ble vel sagt når jeg fylte 18 også, men det føles greit å være på et annet sted i livet nå enn da. Sånn sett har jeg vel vokst litt med årene ;)

Sommeren 2012 følte jeg at jeg hadde stirret nok på de gule veggene på soverommet. Tiden var inne for forandring. Med litt maling og nye møbler ble rommet totalt forandret, og jeg har nå fått det akkurat sånn som jeg vil ha det - enkelt innredet, lyst og lett.
Vi er ikke bortskjemt med veldig mange varme sommerdager her på Sunnmøre, men de vi har blir utnyttet godt. Da er det gjerne sene middager med dessert og spill på verandaen. Favoritten i sommer var is og bær. Her kan du lese mer om denne enkle herligheten.
I høst fant jeg ei stor flott drivvedgrein som pynter inngangspartiet vårt. Skulle gjerne tatt den inn, men vet ikke helt hvor jeg skulle hatt den. Hortensia må være en av verdens vakreste blomster.
I januar/februar 2012 begynte vi planleggingen av nytt kjøkken. Men på grunn av helsemessige utfordringer ble ikke planene satt til livs før i Oktober. Og da gikk det unna gitt. Nå er også kjøkkenet blitt slik vi ønsker det. Lyst, luftig og med store arbeidsflater.
Årets juletre fant jeg i skogen hvor jeg jobber, og det ble riktig så sjarmerende med litt pynt på. Julen ellers har bestått av mye god mat, kvalitetstid med familien, spill og avslapping.

Jeg kjøpte ny pc sommeren 2012, og har derfor ikke bilder fra første halvår med i denne årsoppsummeringen. De bildene ligger trygt bevart på minnepenner.

Året 2012 var også et utfordrende år. Jeg har skrevet litt om det på bloggen før, men kort fortalt så fikk jeg noe som kalles optikusnevritt (synsnervebetennelse) for andre gang. Noe som gjør at en får kraftig nedsatt syn på det øyet som rammes. Dette er et vanlig symptom på ms (multippel sklerose), og jeg startet derfor utredning for nettopp denne sykdommen. Prøvene påviste forandring i spinalvæsken, men mrbildene av lillehjerna viste ikke store forandringene. Jeg fikk egentlig bare beskjed om å vente og se hva som skjer videre. Jeg skal ta ny mr av lillehjernen på nyåret. Gruer meg til det, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. At jeg skal utvikle ms en gang er fortsatt en uvirkelig tanke - så aktiv som jeg har vært (før "fotballkarrieren" ble ødelagt av nok et avrevet korsbånd i 2007).

Jaja, nå kunne jeg skrevet i det uendelige kjenner jeg. Et sårt punkt!
Begir meg ikke ut på det idag.

Ønsker deg heller ei fin nyttårshelg
- og takker alle som har lagt igjen så fine kommentarer til meg i 2012. Det har virkelig varmet!! :)

8 kommentarer:

Flisan sa...

Så fint innlegg !!! og nydelige bilder du tar. Du har det så fint synest jeg.
tusen takk for hyggelige kommentarer inne hos meg ! beste ønsker for det nye året som er rett rundt neste sving :-)

Susanne /Hus på Rophus sa...

Så mange flott bilder :-)
Ønsker deg et godt nyttår :-)
Klem

Har en drøm... sa...

Flotte bilder!!
Du tar herlige bilder:))

Vondt at du skal ha MS'n og tenke på, men husk at du ikke må ta sorgene på forskudd, lev liver ditt du, man kan ikke kaste det bort på og grue seg for fremtiden:))
Dette har jeg lært meg og leve med, har diagnoser jeg og...

Ønsker deg et fantastisk og friskt nytt år!!
Gleder meg til og følge bloggen din også i 2013:)

TorilFN sa...

Off da.. så vondt å lese om bekyringen for ms.
Håper du slipper det.. og syns du er tøff som deler med oss!
Nydelige bilder forresten.. Du er kjempe dyktig til å fotografere!
Håpe du får noen herlige nyttårsdager!
Gleder meg til å blogges mer i 2013 også :)
GODT nyttår! Klem fra sunnmørsjenta!

sivknivklestativ sa...

Her var det kjempe mange fine bilder :D Liker den fine headeren din. Vil ønske deg et herlig godt nytt år! Gleder meg til å følge deg i 2013 også :D

Blåbærtua sa...

Hei skjønne deg:)
Så mange nydelige bilder fra året som har gått:)
Takk for at du deler dine tanker og ord,men håper du slipper å bekymre deg for masse for det veit eg sjølv at det gjere ikkje godt,håper du kan sjå framover og at det ikkje blir sån du frykter,synest du er tøff eg!
Gleder meg til å følge deg inn i 2013:)

Et riktig godt nyttår til deg!
Klem fra Lillian

Livets små øyeblikk sa...

Nydelige bilder:)
Jeg vil takke for følget i bloggeåret som har vært, gleder meg til å slå lag med deg videre inn i det nye.
Håper du og dine får en fin kveld i kveld, og at 2013 blir fylt av gode overraskelser og fine øyeblikk.

Varme tanker og en god klem,
Hanne:)

ved siden av sa...

Nydelige bilder:)
ja, hortensia må være verdens fineste blomst!
og kjøkkenet var bare helt nydelig! ...lengter til nytt kjøkken....sukk*
ønsker deg et riktig godt nytt år!
klem nina