søndag 11. november 2012

Kaffemaskin

...eller Pingvinen som jeg kaller den...


Til bursdagen fikk gubben blant annet ei Dolce Gusto kaffemaskin.
Fikk et tips om at dette var ei god kapselmaskin, og når den da kom på salg så slo jeg til. Jeg er sånn midt på treet fornøyd egentlig. Vanntanken er litt liten, i tillegg til at du må stoppe manuelt, og det er jo et lite minus. Kunne selvfølgelig sjekka opp dette før jeg kjøpte, men jeg tenkte liksom ikke på det da! ;)

Det finnes uendelig mange ulike kaffetyper til denne maskinen. Har du en favoritt du kan anbefale meg?

I dag har vi spist kake hos morfar, vært på graven til farfar og Bernt (pappaen til gubben)
og spist nydelig middag à la pappa. Jeg er takknemmelig. Sender noen gode tanker til dere som savnet en pappa litt ekstra i dag.

Ønsker deg som titter innom ei fin ny uke :)

4 kommentarer:

Gledene i livet sa...

Vi har også denne maskinen, bare vi har den runde. Og jeg er helt enig med deg, dumt den ikke stopper av seg selv. Min favoritt er for tiden mocca med bittelitt sjokoladesaus i :)

Ønsker deg en fin uke :)

TorilFN sa...

Hei! Vi har akkurat den samme hvite pingvinen på kjøkkenbenken vår! ;)
Enig i at tanken er litt liten, men så tar jo maskinen liten plass også!
Det er et stort pluss!! Favoritten kaffen min er forresten Zoega, den gule.
Nam nam! Tror nesten jeg må lage en nå...;) hihi...
God ny uke til deg! klem fra sula :)

Blåbærtua sa...

Hei skjønne deg:)
Vi har ein annen type kaffimaskin,hadde kun ein med kaffibønner men så hadde eg så lyst å ha kapsler i så da falt valget på ein Tassimo Bosch maskin,kjempefornøyd,veldig supert å få ein kopp kjapt og enkelt:)
Ein nydelig dag til deg!
Klem fra Lillian

Livets små øyeblikk sa...

Har denne (også) og her går det mye i is-te.
Bruker den ikke så mye til kaffe, men chococino er en favoritt:)