søndag 7. oktober 2012

Skjønnhetens øy

...kalles denne øya i Middelhavet som ligger mellom Italia og Frankrike...


Og hit har jeg lenge drømt om å reise. Det var for cirka 10 år siden at jeg oppdaget denne øya. Jeg googlet rundt etter et turistmål med historie, nydelige sandstrender og ulike aktivitetsmuligheter.

Jeg drømmer om å snorkle i krystallklart vann og studere fargerike fisker. Jeg drømmer om en egen liten strand hvor jeg kan sole meg og bygge kule sandslott pyntet med fine skjell.
Jeg drømmer om å sykle opp i fjellene og ta en avkjølende dukkert i en av elvene. Jeg drømmer om utsikten av blått hav og milelange strender så langt jeg kan se.
Jeg drømmer om sjarmerende bygg og gamle restauranter. Jeg drømmer om stille kvelder langs stranden i en nydelig solnedgang. Jeg drømmer om sand mellom tærne!

Alt dette og mere til finner jeg på Korsika - mitt drømmereisemål akkurat nå.
Med dette deltar jeg i Maia sin utfordring - ditt drømmereisemål.

Ha en GOD søndag! :)

6 kommentarer:

Blåbærtua sa...

Åååå tenk så deiligt,sol og varme og herlige dukkerter i et flott klima,kan jo lure på at vi holder ut å bu i kalde Norge,men hadde kanskje savna årstidene om vi budde i et varmt land?
Herlige bilder!fin søndag til deg!
Klem fra Lillian

Musefletta sa...

Åå Korsika! For ett vakkert vakkert sted :)

Ønsker deg en flott søndagkveld :)

Fabelaktig sa...

Korsika ser ut som ett vakkert sted!
Takk for at du deler bilder og deltar på utfordringen min :)

Fin start på uken ønskes deg.
Her er det en liten uke igjen før kofferten pakkes og vi flyr til andre siden av atlanteren.

klem

Gledene i livet sa...

Det høres jo helt fantastisk ut :)
På dager som denne er det herlig å drømme seg bort til varmere strøk!

Klem

Petrus og Petrine sa...

Så nydelige bilder, og så flott destinasjon <3
Ønske meg dit (også). Det er så mange vakres plasser som man kan besøke.
I dag regner det hos oss, så jeg drømmer meg bort i bildene dine :)

Huldra sa...

Nydelig! Det både ser og høres ut som paradis. Håper du når drømmen din :)