søndag 16. september 2012

Jeg skal bare

...ut og kjøpe noe lyng, jeg...


Det var i alle fall det jeg sa til gubben før jeg dro.
Men du vet, når du er ute på slike små ærend, så blir det ikke alltid med "bare" det du hadde planlagt.

Kanskje ikke helt høst denne hortensiaen, men den var altfor fin og altfor billig til at jeg bare kunne la den stå igjen. Vi får se hvor lenge den står, men fint er det nå i alle fall.


Denne drivvedgreina fant jeg oppe ved veien her. Den stod i grøfta inntil et gjerde i noen dager før jeg en sen sen kveld lusket meg opp og kidnappet den. Det har ikke blitt satt ut noen etterlysning enda, så jeg tror jeg går fri. Hihi. Den stod ikke på noens eiendom altså - bare så det er sagt ;)


Men jeg har ikke helt visst hvordan jeg skulle bruke den - før nå. Nå står den ved inngangspartiet vårt og ønsker gjestene våre velkommen. Kanskje det blir fint med en lyslenke i den etter hvert?

Her venter det snart besteforeldrebesøk hvor vi får servert fårikål i beste morfarstil. Kjenner jeg han rett så har han også funnet på noe godt til dessert. Kvalitetstid med de to gamle = glede!

Håper du koser deg i dag - og tusen takk for at du titter innom meg! :)

7 kommentarer:

Li/Småtingene sa...

Lekkert! Skjønner godt du måtte forbarme deg over den forlatte greina - den er vel for fin til å stå der helt alene! Nå er den jo til glede for dere, mye bedre :) Jeg har også hortensia ute ennå, og har i grunnen bare forundret fastslått at den ikke er ødelagt enda... Får nyte så lenge det varer!

Dugnad gikk finfint, men lite besøk i kiosken, så salget ble labert... Det er klart man stiller opp, selv om det ikke var det kuleste tidspunktet å gjøre det på... ;-)

Nydelige og inspirerende bilder du viser i dag!
Nyt søndagen!

:-)

Har en drøm... sa...

Så flott det ble hos deg:)
Den grenen var jo nydelig, og den blir sikkert kjempefin med lykter på ♥

Tipper det ble kos med de gamle på besøk:))

Gledene i livet sa...

Aaah, endelig er ordbekreftelsen fjernet slik at jeg også får kommentere :D Jeg tror det har vært noe galt med den, for flere ganger er jeg HELT sikker på at jeg har skrevet riktig ;)

Jeg må si jeg er veldig, veldig misunnelig på den greina du kidnappet!! Jeg har lenge ønsket meg en slik å ha inne i stua faktisk. Men jeg må nesten vente til vi får litt større plass :) Den så iallfall veldig fin ut ute hos dere. Gleder meg til å se ulike styling utover mot høsten.

Jeg er også veldig spent på "under trappa" prosjektet :)

Fin sndag til deg :D
Klem

Blåbærtua sa...

Hei søte deg:)
Hihi kjenner meg igjen når eg bare skulle kjøpe ein ting for det kommer fort meir med heim,kjempefin hortensia,de er jo så fine å ha inne og dei og den greina oj den var du heldige med,den var jo så flott og med lykter på blir det nok veldig fint:)


Ei fin ny veke til deg!
Klem fra Lillian

Flisan sa...

skal bare,,,,hehe den kjenner jeg igjen !!
men fint ble det, veldig fint !!

teresebfoto.com sa...

Knall-fint! Du har det så fint:) Akkurat sånn jeg vil at det skal se ut på trappa hjemme hos meg. Noe det dessverre ikke gjør for øyeblikket;)

Fin fin tirsdag til deg:)

Hilde - Feien og Fjong sa...

Kjente meg veldig igjen her. Skulle også innom Plantasjen for å kjøpe litt lyng ettersom alle sommerblomstene var ganske visna. Kom ut med både lyng og hortensia i same farge som du. Ikkje heilt haust nei, men dei matcha nå lyngen fint då og jammen gjer den mykje av seg. Så billig som den var kunne heller ikkje eg gå i frå den ;-) Ha ein fortsatt fin kveld. Eg skal eegentlig rydde bod. Men kjekkare å sitta her ;-)