søndag 27. mai 2012

Jeg ligger

...ute i sola og kjenner på stillheten...


Det er egentlig ikke så veldig stille. Naboungene hyler og koser seg med vannkrig i det fine været. Humlene suser rundt fra blomst til blomst. En radio høres såvidt i det fjerne. Inni mellom sklir der biler forbi på veien. En måse seiler i lufta og gir fra seg et skrik her og der. Vinden rusker litt i tretoppene fra tid til annen.

Men jeg er oppslukt i boka "Jeg lever, pappa".

"Helt siden han kom tilbake fra øya, har han brettet de små papirfuglene, kan Siri fortelle. Det har vært hans terapi. Dag etter dag har han brettet små, hvite papirfigurer og puttet dem i en pose, for ha dem med seg tilbake til Utøya. En etter en setter han de små, hvite svanene ut på det stille vannet".

Jeg synes det er stort av ei ung jente å sette ord på opplevelsen sin gjennom denne boken. Og jeg er så enig i at fredag 22.juli 2011 aldri må glemmes - da terroren rammet Norge.

Trist lesestoff til tross - vi har hatt en flott dag i sola! :)

1 kommentar:

Fabelaktig sa...

Det er så deilig med sol og sommer :)

Jeg har flyttet bloggen min og håper du vil følge meg her inne fabelaktigebloggen.blogspot.com

Jeg håper du har hatt en finfin pinse og at du har hatt sol og varme.

Stor og god klem
Maia