søndag 26. februar 2012

Koselig

  ...å pynte hjemmet med fine blomster...  

       

Nå gjør jeg akkurat slik som jeg ikke burde gjøre - ifølge meg selv. Nemlig å blogge om alt og ingenting. Noen ganger tenker jeg - hvorfor gidder jeg å blogge? Jeg vet jo at det ikke er så veldig mange som leser bloggen min, men akkurat det var ikke målet med å starte bloggen heller. Men så tenker jeg - blogger ikke folk for å bli hørt/sett?

Interiørbloggere ønsker å bli inspirert og inspirere andre, tenker jeg (selv om mange av disse er på kanten alt-må-matche-unnskyld-hvis-det-ikke-gjør-det-fiksert).
Motebloggere ønsker vel også å inspirere, tenker jeg (selv om jeg her synes det herjer en høy se-på-meg-faktor).
Fotballbloggere analyserer og diskuterer det som skjer innen fotballen, tenker jeg (til tross for min fotballinteresse så finner jeg disse bloggene stort sett veldig kjedelige).
Matbloggere ønsker vel å dele matgleder med andre, tenker jeg (finner egentlig ikke noe galt i det, så lenge ikke alt handler om cupcakes og andre søtsaker).
Og så finnes det sikkert mange flere bloggkategorier jeg kunne hatt meninger om.

Men så tenker jeg litt til.
Jeg liker å ta bilder. Jeg liker bilderedigering. Jeg liker å tusle med ting jeg liker. Jeg liker å blogge. Og det gjør jo alle andre bloggere også, Lene! La motiv være motiv. La deg inspirere av det du liker og ikke tenk på det du ikke liker. Andre liker det, nemlig. La blogg være blogg. Jeg blogger fordi det gir meg glede. Men noe jeg synes er litt rart er bloggere som skriver f.eks uten dere (leserne/deg/meg) - ingen blogg. Hæ? Jeg mener en bør blogge for sin egen del, ikke andres. Mange utleverer tross alt veldig mye av seg selv (og familien sin) og da mener jeg ikke motivet bør være for å tilfredsstille andre.

Jeg rett og slett bare blogger, jeg - om alt og ingenting - for min egen del. Ja, og så blir jeg jo veldig glad når andre liker bloggen min også da! :)

Rosene fikk jeg forresten med gubben på fredag. Jeg er så heldig som får blomster hver fredag. Det er så koselig! Ønsker deg ei god natt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte tanker, Lene! Du skal blogge fordi du LIKER det, og så er det godt for andre å titte innom og få se fine ord, bilder og dele tankene med deg. Jeg syns iallefall det er kjempekoselig å se hva du legger inn!
Keep on blogging! ;) H

Anonym sa...

Lene:) vi 3 på sørlandet setter veldig stor pris på bloggen din!!!
Blir så godt humør av nytt på din vakre side, fra ditt alltid så lekre og trivelige hjem:) - og dine gode tips! Så keep on...
KleM

Lene sa...

Tusen takk - dere er snille dere :) Jeg koser meg jeg, så jeg skal nok fortsette jah! :)