torsdag 5. januar 2012

Om jeg kunne

...plukke fra øverste hylle...


...hadde jeg plukket meg hele Alvserviset til Wik & Walsøe...

Jeg og venninna mi hadde en artig dialog her om dagen:

Lene: Åh, jeg har forelska meg slik i Alveserviset til Wik & Walsøe.
Venninne: Ja, er det det med en engel på?
Lene: Nei, det er en alv. Det er bare så fint. Her er ei skål da.
(Viser stolt frem den nye skåla mi).
Venninne: Åja, det er det. Men det finnes med engel også.
Lene: Hæ, nei det tror jeg ikke. Det finnes et annet som heter Alvskog, men det er med en elg eller nokke sånt og er brunt.
Venninne: Nei, jeg har sett det med en engel. Lys grått.
Lene: Hmm, åja. Det har ikke jeg sett.

Plutselig bryter venninna mi ut i latter.
Okey??

Og her er grunnen:
Hvis du ser på motivet og ikke tenker at det er en alv, men at beina til alven er en hals, at kjolen bak er en snute, at vingene er ører, at mellomrommet mellom armen og ryggen til alven er et øye og at hodet til alven er en hårdott, så ser du kanskje en kanin??

Og da måtte jeg virkelig flire jeg også.
Jeg har da for all del ikke kjøpt et servise med bilde av en tegneseriekanin!! Haha.

Dvs engleserviset hun hadde sett var det nydelige Alveserviset - som jeg har forelska meg i! :)


Likte den varme stemningen på bildet mitt idag. Triksa litt med lyset. Ha en strålandes kveld! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha.... dauda!! KB

Lene sa...

Og no ser e bare dinna hersens kanina når e ser på serviset! haha