lørdag 3. desember 2011

I mangel på

...bilder og ideèr...

...men likevel en blogglyst...

Desember måned kommer alltid like brått på for meg. Jeg utsetter husvask, gavehandel og "bakeplaner" til alt bare blir halvhjertet. Ja, bortsett fra julegavehandelen da. Der er jeg engasjert. I voksen alder er det blitt like kjekt å glede andre med gaver som det er å få gaver selv. Rart med det, men sant er det! :)

Her i huset er det ikke mye som minner om jul egentlig - bortsett fra et par adventsstaker. Jeg gikk visst for hvite lys i år - til tross for at den symbolske adventsfargen er lilla. Mon tro om julen her i huset også blir preget av hvitt. Jeg har en følelse av det. Kongler og hvitt - det liker jeg. Men jeg skal gjør plass til det tradisjonelle røde også. Rødt er jul for meg. Jeg er ikke så flink med sånn pyntegreier, men jul skal det uansett bli - etter hvert!

I morgen skal jeg fortsette julegavehandelen. Oppfordrer folk til å holde seg hjemme. Har nemlig hørt at butikkene har skrudd opp prisene for å tjene enda mer på julehandelen.
Neida, jeg vil egentlig bare gå i ro og fred! :)

God helg til deg!

Ingen kommentarer: