søndag 6. november 2011

Klar for ny uke

Helgen er alltid velkommen hos meg.
Noen ganger ønsker jeg den varte lenger - men som regel er jeg klar for ny uke når søndagskvelden kommer. Selv om mandags morgen er tøff :)
Jeg liker rolige søndager best. Søndager hvor jeg har minst mulig planer og gjør akkurat det som faller meg inn. Idag har jeg selvfølgelig sett cupfinalen. Gratulerer med cupgull, Aafk! Og jeg har besøkt de herlige besteforeldrene mine. Noe som alltid er like koselig - nesten. Jeg sier nesten fordi det for to uker siden ikke var like koselig.

Som vanlig dro jeg på besøk. Mormor var dårlig og låg i sengen, som hun inni mellom gjør. Jeg satt ved sengen sammen med henne. Vi pratet og spiste sjokolade, mens morfar testet ut den nye vaskemaskinen. "Venninna si i kjelleren", som han uttrykker det. Etter hvert spiste jeg og morfar grøt sammen på kjøkkenet og avtalte at vi skulle dra og handle. Morfar er dårlig til beins så jeg vil gjerne hjelpe til når jeg kan. I det vi er på veg ned trappene ute - hører jeg et smell. Morfar tråkket feil i trappen og nå låg han i store smerter på betongen. Hjertet mitt hoppet over tre slag og jeg begynte å handle på autopilot. På bare noen få byks var jeg inne på soverommet til mormor og fikk bedt hjemmehjelpen (som nettopp var kommet) om hjelp. Jeg hentet pute og pledd i tilfelle vi skulle trenge det. Men morfar kom raskt til seg selv. Han såg redd ut og hadde tydelige smerter i venstre skulder, men vi fikk støttet han ned til bilen og vi kjørte inn på legevakten. Der fikk vi raskt konstantert at skulderen var ute av ledd - men måtte likevel sitte der nærmere fire timer før han fikk hjelp. Det var jo null problem for meg, men stakkars mannen som måtte sitte der så lenge med så store smerter. Han er en tøffing - litt for tøff inni mellom - men heldigvis så var det "kun" skuldra det gikk utover denne gangen. Jeg tenker hver dag på at det ikke må skje noe lignende igjen <3

Jeg ønsker en ny uke velkommen - og ønsker at din uke skal bli fin! Ha en god natt :)

Ingen kommentarer: