mandag 12. september 2011

Noe å tenke på

Jeg synes ordtaket på bildet er utrolig godt. Det sier så mye og det er så rett, så rett.


Det er ikke alt man trenger å vite - men man kan forstå likevel. Jeg har selv gått rundt med et påtatt smil - og en sorg inni meg som få har ant omfanget av. Da er det godt å møte mennesker som forstår uten å vite. Inni mellom opplever nok alle mennesker det som ligger i dette ordtaket. Hva er vel da bedre enn å møte mennesker som ikke stiller spørsmål eller dømmer, men heller sender et forståelsesfullt blikk og et varmt smil? Det er ikke alltid vi opptrer slik andre forventer av oss. Kanskje ligger det noe bak som vi ikke trenger å vite, men likevel kan forstå? Dette er noe vi alle burde tenke litt på i møte med andre mennesker, synes jeg. Kveldens ord - fra meg til deg :)

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Skummelt. Har selv gått å tenkt på det sitatet i hele dag og lurt på om eg skulle skrive noe. Har en tøff periode i det siste, og kunne bare avogtil ønske at noen skulle skjønne. Ikke lett å holde alt inni seg alltid heller (som du ser på FB statusen min).

Fortsatt god kveld, Jeanette

Lene sa...

Oi, det va litt spooky! Huff og huff.. d e ikkje godt å bære alt inni seg.. samtidig så kan ting vær så utrolig vanskelig å snakke om og da blir alt bare tyngre. Håpe du har nokken å snakke med <3 Du kan blåse ut til me NÅR du vil :)
Klem