lørdag 3. september 2011

Gladioler

I går var det fredag - dvs tid for fredagsbuketten.
Gubben kom hjem så lystig og glad med en bukett vakre gladioler. Dessverre fikk han nok ikke den responsen han ønsket fra et heller slapt fotballhjerte. Jeg tror jeg fikk sagt at jeg syns de var fine - men tror også jeg sa at jeg ikke kunne tenke på de nå. Hehe. Er man syk så er man syk. Da er det bare en selv som gjelder. Jeg kom meg jo etter hvert opp på stua (kl 19.00 vel og merke) og såg at gubben hadde satt de fint i en vase. Fine blomster.


I dag har jeg vært en snartur for å handle gave til mamsen.
Jeg rakk også en tur innom Åhlens, og der kjøpte jeg en hvit duk til spisebordet på stua. Ønsket noe annet enn en løper eller en stor heldekkende duk. Fant det jeg ville ha, men himmel og hav for et strykeprosjekt! Den er av økologisk bomull og litt "stiv", noe som lett fører til synlige brettekanter. Jeg er ingen husmor. Bare så det er sagt. Stryking er ikke noe for meg. Til det er tålmodigheten min for liten. Når jeg stod der og strauk og strauk, ble mer og mer irritert, så slo det meg; 
Vi trenger nytt strykejern! Dritt strykebrett! Skal jeg bruke damp eller spray? Må jeg være hard på hånden eller skal det strykes med rolige bevegelser? Hva søren gjør jeg når det jeg stryker er så langt at litt av det faller ned på golvet? Hvis jeg bretter det under blir jo det bare nye bretter som jeg må stryke vekk igjen! Hvorfor er ikke strykebrettene bredere? Gud, så kjedelig dette er! Hehe.



Gave til mams. Butikken glemte å sende med gavepapir - enda jeg ba om det. Så da måtte jeg bare ta i bruk det jeg hadde i hus. Som ikke var all verden. Men jeg fikk være litt kreativ da. Resultatet ble søtt, enkelt og greit.

Ha en strålende lørdag. Her i huset blir det taco og film - Kongen av Bastøy.

Ingen kommentarer: