søndag 21. august 2011

Eg ser

...av Bjørn Eidsvåg...


Vi fulgte den nasjonale minneseremonien for 22.07.2011 - som gikk på TV2 Nyhetskanalen idag. Det var sterkt. Bjørn Eidsvåg sier det så godt. Tiden som kommer må du selv stå over - men jeg kan stå den over sammen med deg. Smerten de pårørende nå føler må de selv stå over - men jeg står med dere. Det er viktig at vi aldri glemmer denne dagen og jeg oppfordrer alle til å stå sammen. Uten sammenligning forøvrig så har jeg selv opplevd tunge tider. Jeg vet hvor vondt det gjør å bli glemt. Og jeg vet hvor godt det gjør å bli husket på. Det er ikke mye som skal til. Ikke la vær å bry deg fordi du ikke vet hvordan. Du kan gjøre lite feil. Vær den gode vennen, den gode naboen, den gode kollegaen, det gode medmennesket.
Rekk ut en hånd - og bry deg!

Ingen kommentarer: