søndag 3. juli 2011

Good times

Jeg er ei fotballjente - har alltid vært og vil alltid være det. Men etter en alvorlig skade er jeg blitt forhindret i å drive med det jeg elsker aller mest. Selv om det er tre og et halvt år siden jeg måtte slutte gjør det fortsatt vondt. Akkurat nå gjør det veldig vondt - og sånn er det i perioder. Noen dager tenker jeg mindre på det som skjedde, andre dager mer. Savnet etter fotballen er fryktelig stort i perioder - og det er vondt. Jeg måtte slutte så brått og var slett ikke klar for det.

Her er jeg i aksjon i en cupkamp
- og jeg spilte i favorittposisjonen min sentral midtbane :)

Medkila - Fortuna i 2006.
Overskrift i avisa dagen etter - "Lene lekte keeper".
Jeg gjorde vel det - men reflekser er vanskelig å styre. Dessverre så kunne jeg ikke hindre stortap - tvert i mot. Vi raknet etter utvisningen og tapte 5-1. Vanskelig å spille 10 mot 11.

Treningsleir i Danmark 2007.
I ekstremt sterk vind slår vi Larvik 1-0. Jeg blir matchvinner - noe som absolutt ikke var vanlig. Supergøy!

Her er vi i Haugesund for å møte Haugar.
Litt moro før kampen.

Vi møter Stabæk i cupen på Color Line Stadion.
Hanne har scoret og vi går til pause med 1-1. Kampen endte med tap 1-5, men vi hadde scoret på Norges beste lag!

Når man spiller fotball må håret selvølgelig vekk.
Mitt varemerke på fotballbana - pannebånd.

Det er irriterende at savnet skal være stort - for det er vanskelig å snakke om. Det er vanskelig å gå videre uten fotballen - den var på en måte hele livet mitt fordi den tok så mye av tiden min. Det var hobbyen min - fristedet mitt. Ingenting kan erstatte fotballen og den plassen den hadde i livet mitt - men jeg prøver å finne andre ting som kan oppta meg og glede meg. Det er vel egentlig sånn at jeg prøver å finne et nytt meg. På slike dager er det både godt og vondt å mimre litt. Hele datamaskinen min er fylt med fotballbilder - så det er vanskelig å la være å mimre inni mellom. Men jeg tror det er viktig å kjenne på savnet og følelsene - for minnene er egentlig gode.

Ingen kommentarer: